Reis naar Noorwegen juli 2019

Bezoek aan de Sun Studio

En weer een nieuwe dag. Het begon al goed. Mooi weer. KOUD het is maar 1°C. Maar met een blauwe lucht en weinig wind.

Het hotel was niet zo goed als gisteren maar we hebben lekker geslapen.

Na het ontbijt naar de Sun Studio geweest voor een rondleiding. Deze studio was opgericht door Sam Phillips om Rythm and Blues muziek op te nemen en vast te leggen op grammofoon platen. Alle nieuwe platen werden gedraaid door het lokale radiostation. Zo is Elvis ontdekt met zijn “That’s All Right Mama”. Met hem is het ook de bakermat geweest voor Rock & Roll. Het Million Dollar Quartet was Jerry Lee Lewis, Carl Perkins, Elvis Presley en Johnny Cash. De rest van de info vind je bij Mr. Google. Het was toch wel iets bijzonders om daar te staan waar deze grootheden hun platen opnamen. We mochten zelfs aan de originele microfoon komen, maar niet likken!

We vertrekken weer rinchting “huis” met de voorkeur om zo gauw mogelijk van de snelweg te geraken. Zo zie je nog eens wat. Bijvoorbeeld de katoen oogst. Grote balen katoen zo ver het oog rijkt.

Hier rijden de treinen met twee etages 40 foot containers. En heel lang zijn ze.

Tanken is hier wel leuk, als het lukt. Een prijs van gemiddeld $2.45 per gallon . Omgerekend is dat € 2,20 voor 4.2 liter. Dat is dan € 0,55 per liter!!!

Op weg naar huis reden we nog steeds “snelwegen vermijdend”, maar op een gegeven moment kwamen we op een, naar ons idee wél snelweg, en moesten we ruim 200 km.!!! doorrijden. Dit was route 67. Niet de beroemde 66. Wat een afstanden. Inmiddels is het al om 17:20 donker geworden. Wat vroeger dan in Nederland schat ik.

Om 19:00 uur weer op honk. Dat waren een paar mooie dagen.