Reis naar Noorwegen juli 2019

9 juli 2019 Reis naar Noorwegen

Het was koud vannacht. Een kruik in bed en de quilt over mij heen. Trouwens slecht geslapen van de pijn in mijn schouder. Jan is ook veel wakker geweest omdat hij nogal droomde en ik lag te draaien.

Lekker ontbeten en vertrokken richting Denemarken. We gaan vandaag naar een bekend adres van onze vorige reis om een typisch Deens broodje te eten. Een “Stjerneskud”. Een snee brood met een gebakken visje, veel garnalen, mayonaise en groenvoer. Zoooo lekker. In Hvide Sande een plaatsje aan de westkust van Denemarken. De weg gaat tussen het water door. Links de zee en rechts de Ringkøbing fjord.

Wat was het weer lekker en veel! Nog eens goed gekeken. Een sneetje warme getoast casino met boter. Daarop een stuk gekookte platvis. Een gebakken scholletje erop. Veel heerlijke Deense mayonaise. Wel een half pond Noorse garnalen. Een volle eetlepel rode kaviaar (of wat daar voor door moet gaan). Schijf citroen, twee schijven tomaat en twee schijven komkommer plus nog een blaadje sla. Ik kon het maar net op. Heb het brood niet gegeten. Troela blij, zij kreeg een stukje brood.

Hier ook een plastic kaasschaaf gescored. Daar zou de kaas niet aan blijven plakken, zeggen vriendinnen van me.

Nu op weg naar Holstebro voor de overnachting. Dan zijn het nog 210 km naar de boot die ons naar Bergen in Noorwegen brengt.

Inmiddels zijn we al een aantal uren hier in Holstebro en relaxen lekker. Foto’s gesorteerd, gebreid aan een sjaaltje, Jan een dutje gedaan in het zonnetje.

Uit de wind in de zon is het lekker. Het is nu bijna 9 uur ’s avonds en nu wordt het toch wel wat fris. Hoewel de zon nog volop schijnt.

Morgen het laatste stukje naar de boot om naar Bergen te varen.
Tot dan!

Tineke

Nou,dat ziet er allemaal weer goed uit,hoopdat de pijn gauw overgaat.
Fijne tocht morgen

Balt

Ik volg jullie. Leuke foto's. Goeie reis en veel plezier.