Reis naar Noorwegen juli 2019

Op weg naar de veerboot

10 juli 2019 Reis naar Noorwegen

Er rijden hier nog wonderlijke voertuigen rond. Gisteren zagen we een Piaggio (zo’n kleine Italiaanse driewieler) met een caravannetje erachter. Net kwam ons een Fiatje 500 (een oudje, een Bambino) tegemoet met ook een piepkleine caravan erachter. Leuk hoor!

Ook in DK last van files. In Aalborg zeker een kwartier gedaan om over een rug te komen. Gelukkig zijn we met vakantie en hebben geen haast. De rechterbaan van de brug is afgesloten en er komen hier veel wegen samen. Het blijkt dat de helft van de brug afgesloten is voor onderhoud. En we gaan weer verder. Toch een oponthoud van een half uur.

We zijn ruim op tijd en hebben lekker koffie gedronken en een hapje gegeten bij McDonalds in Hjørring. Vlak bij waar we inschepen naar Bergen.

Eenmaal aangekomen in Hirtshals moesten we even in de rij staan vooraleer de hekken open gingen. Daarna ruim een uur wachten tot de boot arriveert en we ook aan boord kunnen.

Onderweg leuke achtergrond foto’s gemaakt voor het album straks.

Aan boord op volle zee kan ik niet internetten, dus ik stuur nu vast het verhaal. De foto’s moet je dan tegoed houden.

Mark

Fini and Jan,

It sounds like a great trip so far!

Love,

Mark