Reis naar Noorwegen juli 2019

Bezoek aan Graceland

Na een lekker Amerikaans ontbijt met pancakes, crispy bacon, scrambled eggs, koffie, thee etc. weer op weg. Nog een goede twee uur en we zijn op Graceland. Het schijnt een heel groot complex te zijn.

Ook hier zien we onderweg weer  bomen in het water staan. En niet zo’n beetje ook.

We rijden off-highway maar mogen wel 70 miles/hour rijden. Meestal is dat veel langzamer. Tot nu was het maximum 55 mijl/uur.

Het is hier een Walhalla voor truckers. Die wagens zijn enorm en overweldigend. Er staan er ook heel veel te koop langs de weg.

Wat ook opvalt is dat de auto’s uit Tennessee geen  kentekenplaat aan de voorkant hebben. Een vreemde gewaarwording. We zagen ook een auto met geen kenteken achter. Of dat de bedoeling was? Geen idee.

Het aantal kerken van heel veel verschillende denominaties is niet te tellen. In the middle of  nowhere staan ze naast elkaar en geen huis in de omgeving te zien. Ze zien er allemaal heel verzorgd uit in tegenstelling tot de paar huizen die er wel staan.

Rond het middaguur arriveerden we op Graceland. Het blijkt een soort van Efteling te zijn maar dan met thema: ELVIS PRESLEY. Ook veel duurder. Om alles te mogen zien betaalden we als senior $56,10

De entree, $53,20 wordt zonder de taks vermeld en dan krijg je toch nog een verrassing van een paar dollars meer. Trouwens dat is overal met alles het geval. Eerst gingen we naar een introductie film en daarna met de bus naar het huis van Elvis. Daar kun je heel veel zien en was best indrukwekkend hoe een jonge van arme ouders zich zo heeft kunnen opwerken. De hele familie woonde in het huis met de bijgebouwen op Graceland. Elvis kocht dit omdat hij er altijd van gedroomd had om een huis voor zijn ouders te kunnen kopen. Het is nu eigenlijk een heel museum waar af en toe zijn dochter met familie nog wel eens verblijft. Aan de andere kant van de weg is het complex met 7 hallen waar alle spullen van Elvis tentoongesteld zijn. Zoals wanden vol gouden platen; zijn kostuums die hij bij zijn voorstellingen droeg;  zijn hele wagenpark inclusief de Harleys die hij had; HD golfkar; boten; vliegtuigen; alles uit zijn diensttijd in Duitsland en uit zijn jeugd. Daarnaast waren er evenzoveel gebouwen met merchandising. Je kon het zo gek niet bedenken of het was er. Daar kan de Efteling nog wat van leren. Al met al een hele gebeurtenis om dit te kunnen ervaren. Heel indrukwekkend.

Het was er helemaal niet druk. We parkeerden in de eerste rij omdat er net iemand weg gegaan was, maar als er drie (lange) rijen stonden was het veel. Dus qua tijd van het jaar een goed moment om  te gaan. Tegen de avond zijn we, moe maar voldaan zoals dat heet, weer weggegaan.

Daarna zijn we op advies van de dochter van Mark en Eliane, Stephanie, bij een onooglijk restaurantje gaan eten. Een bbq restaurant. Het heet Cozy Corner. Niet écht gezellig maar wel heel erg lekker. Memphis is bekend voor bbq restaurants. Dit was een goede keuze. Niet alleen heel lekker maar ook niet duur. $30 voor ons tweeën. Incl. Drankjes en fooi. Met behulp van degene die de bestelling opnam, hebben we ons hotel gevonden en daar zijn we nu.

Al met al een mooie dag. Goed weer maar erg fris.

Peter

Ja dat het leuk was en dat jullie veel gezien hebben dat geloof ik gelijk

Piet

Leuk Elvis, wij waren er 10 jaar geleden en ook in heartbreak hotel geslapen, gaaf.
Jullie genieten ook weer volop, we blijven de blog volgen super leuk.