Reis naar Noorwegen juli 2019

We gaan naar Graceland Mansion de geest van Elvis zoeken

Rond half tien vertrokken richting de legendarische Elvis. Niet meer onder ons sinds 13 augustus 1977 maar zijn geest leeft nog voort in zijn muziek en op zijn landgoed Graceland. Dat willen we dus bezoeken. Maar 7 uur rijden! Niet over de autobanen maar over de regionale wegen.

We reden Route 61 S. Ook genoemd de GREAT RIVER ROAD, Missouri.

Onderweg moesten we tanken maar dat viel niet mee met de credit card. Hebben hulp gekregen. Eerst $25 van de card laten debiteren, maar er kon maar voor 16.19 dollar in de tank. Er zou niet meer afgeschreven worden. Afwachten dus.

Vlak daarna over de Mississippi gegaan via een vrij moderne brug en de staat Illinois ingereden. Ook hier weer een historische route. De Great River Route, Illinois. Ook genaamd de Lincoln Herritage Trail.

We hebben heel veel leuke huizen gezien die iets meer dan een likje verf nodig hadden. Ze werden voor $900 te koop aangeboden. Ook oude tankstations die er niet meer als zodanig uitzagen. Veel vervallen schuren ook.

Veel mensen hier wonen niet in een huis maar in een trailer park. Dat wil zeggen dat er nogal wat grote, naar caravans omgebouwde aanhangers bij elkaar staan waar ze dan in wonen.

Ook zijn we de Ohio rivier over gestoken over een hele, ouderwetse geklonken brug. Hele grote duweenheden gezien met wel 18 duwbakken er voor. 3 breed 6 lang. We reden langs bossen die in het water staan. Het leken wel mangrove bossen. Op de een of andere manier groeien ze toch wel in het water.

Daarna reden we in Kentucky op de…. Jawel: Kentucky Great River Road. Op naar Tennessee.

Overnachten doen we op 2 uur afstand van ons doel.

Dees en Balt

Daar kun je nog eens gek doen met een huis kopen. Leuke trip. Veel plezier nog.

Claudia

Zo te horen zitten jullie volop te genieten! Ben benieuwd hoe Graceland bevalt... Zijn wel lange afstanden zeg!
Geniet’ze verder!???

Peter

Zo ver rijden om een graf te gaan bekijken!!!!
Maar om er naar toe te komen dat zal best wel mooi zijn, genieten met hoofd letters zou ik zeggen