Reis naar Noorwegen juli 2019

Dagje naar Budweiser brouwerij en een stukje van Route 66

Woensdag, 7 november2018

Nadat we gisteren wel heel erg vroeg naar bed gingen, werden we verkwikt wakker. Weliswaar nog vroeg maar niet zo vroeg als gisteren. We waren heel erg moe en vielen weer heel snel in slaap en dat om half negen. Vanmorgen hebben we een planning gemaakt wat we gaan doen. We gaan een paar dagen naar Memphis, Tennessee. Als het lukt ook naar Graceland Mansion. Het landgoed waar Elvis woonde en ook begraven is.

Vandaag gingen we een uurtje rijden voor een tour bij de Budweiser brouwerij in St. Louis. Via een stuk van Route 66!

Het bezoek was zeer de moeite waard. Het is de grootste brouwerij in de hele VS. Ze hebben er speciale paarden die voor hun karren gespannen worden. Clydesdale horses. Prachtige paarden. Toen we in de stallen waren gingen ze er een “oppoetsen” voor een vergadering met de brouwmeesters. Iedere dag om 3 uur ’s middags komen die bij elkaar om hun productie van die dag te testen en het paard staat dan voor de deur. Helemaal opgedoft.

Tijdens de tour kregen we een klein glaasje bier om te proberen. Ze vroegen toen om onze ID-kaarten want ze moesten zeker weten dat we boven de 21 waren…….

Aan het einde van de tour kregen we een groot glas bier naar keuze. Ik was al licht in mij hoofd van de jetlag en heb het niet genomen. De token bewaar ik voor later. Wordt misschien wel een collectors item.

Daarna weer naar huis waar Eliane op ons zat te wachten om te gaan winkelen. De dames gingen naar een hele grote biologische supermarkt en de heren naar een super, nee, giga! grote groothandel Costco. Daar past de Makro wel 10 keer in.

Daarna weer lekker gegeten van de kip die Eliane klaar gemaakt had. Nog wat nagepraat en nu naar bed. Inmiddels is het 21:20 uur. Morgen vertrekken we bijtijds naar Memphis en hopen zondag dan weer teug te zijn.

peter

super leuk.
Ja de winkels zijn daar een beetje groter dan hier

Tineke

Wat mooi om te om zien,de brouwerij,de paarden,de trappen,prachtig.
Leuk dat jullie dit allemaal doen.